weekend in the city

šodien atkal kaut kādā dīvainā kārtā gaiss laukā smaržoja pēc Berlīnes. Apmākušas debesis un vasaras lietus tuvuma smarža gaisā – kopā ar mitru lapu silto dvesmu, tas viss tik ļoti iesit sirdī manas piemājas alejas smaržu, pastaigas, riteņa izbraucienus un tik ļoti, ļoti neaprakstāmo sajūtu, kāda mēdza pārņemt tikai tur. It kā saldsērīgas skumjas, bet tāda brīvības sajūta. Un tā neaprakstāmā miera sajūta, ka tevi kāds gaida mājās.

Būs tik savādi aizbraukt tur tagad vasarā un apskatīties, kā viss mainījies un – visbailīgāk – redzēt uz tā fona to, kā mainījusies esmu es pati. Protams, vēl arī tas, ka tagad mani tur neviens katru vakaru mājās negaidīs. Un cik dīvaini būs satikt viņu kopā ar citu meiteni. Un salīdzināt sevi ar viņu, domāt, vai viņš ar viņu ir laimīgāks. Un pretī man nebūs nekā, ko likt – jo man nav neviena, kas mani darītu laimīgāku vai nelaimīgāku. Pagājuši 5 mēneši, kopš pēdējoreiz tikāmies un pa visu šo laiku esmu paspējusi uz mirklīti nedaudz aizrauties, biki aplauzties, aizmirsties un turpināt savu vienpatīgo eksistenci. Es mēģinu sev ieskaidrot, ka tā jau nav sacensība, bet neko padarīt – pēc attiecību iziršanas ir vinnētāji un ir zaudētāji. Un es esmu, protams, ieguvusi zaudētājas lomu. Varu jau mēģināt taisnoties, ka pašlaik mana akadēmiskā karjera ir svarīgāka, ka es sevi pilnveidoju un bla bla bla.

Muļķības. Nav man nekādas karjeras. Ir tikai viduvējas atzīmes, pārgurums, garlaicība, konstants naudas trūkums un neviena kaut cik pieņemama darba piedāvājuma tuvumā.

Jāsaka kā ir – ar savu 400 eiro algu un bezjēdzīgo eksistenci es jutos daudz laimīgāka, nekā tagad, kad mēģinu kaut ko sasniegt, pat nezinot ko. Tā ir, ja mēģina kādam vai pat sev pierādīt kaut ko. Un ko? Nezinu ko!

Šonakt būs pērkons,
Smaržo bieza un tumīga tumsa,
Un prožektoru gaismā
Ceļmalas papeles lido.

-I. Ziedonis

Komentēt

