parce-que je suis belle

šovakar noskatījos kārtējo burvīgo Godāra filmu Une femme est une femme – lielākais plus viņa filmās man vienmēr šķiet pilnīgi neaprakstāmi šarmantā Anna Karina – lai arī viņa esot tikai 1/4 francūziete, es tieši tādu iedomājos tipisku, ideālu francūzieti. Kaķa acis, flirtējošais smaids, koķetā elegance, krāsainas zeķes, cigarete zobos un kafija vai vīns rokā – un vienmēr kādas dramatiskas attiecības ar tikpat nebeidzami smēķējošu vīrieti.

Kad skatos šīs filmas, man vienmēr aizbraukt un padzīvot Parīzē, lai arī zinu, ka tā jau vairs nav sešdesmito gadu Parīze, ka visas dāmas tur tā neizskatās un arī vīrieši nav tik bohēmiski skumji un nihilistiski. Visu laiku ar sevi iekšēji cīnos par to, ka velk mani nu kaut uz pāris mēnešiem tur padzīvot, paskatīties, kā jūtos tur, bet atgrūž tas, ka ne tikai franchu valoda aizmirsusies gandrīz pilnīgi, bet tas, ka es tur neiederētos. Man nav tādas nepiespiestas elegances, kādu esmu novērojusi francūzietēm, galantuma arī nekāda, un baltmaizi arī ēst nedrīkstu. Vienmēr nespēju saprast, kā dabūju sev franchu vīrieti, ja viņam bija iespēja tādas elegantās dāmas dabūt un, ja zināju, ka viņam pirms manis jau daudzas tādas bijušas. Varbūt vienkārši pēc kilograma šokolādes sagribas sālītu gurķi? Nezinu.

Bet vajadzētu. Jāizdomā kāds ģeniāls plāns, kā pēc maģistra ar jaunu bereti galvā un cigareti zobos pašpacierēt pa Champs D’Elisee kādu laiciņu. Ja būtu iespējas… bet iespējas jau ir vienmēr, vai ne? Vajag tikai sakravāt mantiņas, pamāt atvadas un aiziet. Tikai lieta tāda, ka sāku ilgoties pēc piezemēšanās kaut kur – gribu arī iesakņoties un sākt kaut ko būvēt, nevis tikai sacelt visur mazus pamatiņus un aizlaisties prom, līdzko kaut kas sāk grūt. Bet no otras puses saknes jau man tikai vienā vietā ir – Rīgā un tikai Rīgā.

Komentēt

